Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/pars3r/public_html/wp-content/themes/WpShow/header.php on line 26
قیمت آنتی اسکالانت
قیمت آنتی اسکالانت
ژوئن 3, 2019 0 نظر مقاله

قیمت آنتی اسکالانت


قیمت آنتی اسکالانتReviewed by Admin8080 on Jun 3Rating: 5.0

آنتی اسکالانت چیست ؟


آنتی اسکالانتها:


مواد فعال سطحی هستند که در واکنش های رسوب زایی و ته نشینی از سه طریق ابتدایی مداخله و برهمکنش می کنند.
بازدارندگی در آستانه تشکیل رسوب:آنتی اسکالانت قادر است که محلول هایی فوق اشباع از نمکهای کم محلول را حفظ کند. بدین طریق از ابتدا مانع تشکیل رسوب نمکهای کم محلول می شود.

آنتی اسکالانت چیست
آنتی اسکالانت چیست


تغییر و تبدیل و اصلاح کریستال: آنتی اسکالانت قادر است کریستال ها را از شکل طبیعی خارج کند و یک رسوب غیر چسبنده نرم ایجاد نماید. در سطح میکروسکوپی وقتی یک کریستال شروع به شکل گرفتن کند، گروههای با بار منفی در مولکول آنتی اسکالانت، بار مثبت روی هسته رسوب را جذب میکند و سبب قطع کردن تعادل الکترونیکی که برای تکثیر رشد کریستال نیاز است می شود. وقتی آب با تغییر دهنده های کریستال تصفیه شد، کریستال های رسوب ناهموار به نظر می رسند، عموما بیشتر بیضی شکل اند و کمتر فشرده و بهم چشبیده اند.
پخش کردن یا معلق کنندگی , توانایی برخی از آنتی اسکالانتها در جذب شدن روی کریستال ها یا ذرات کلوئیدی می باشد و یک بار آنیونی بالایی را القا کردن است که به جدا نگه داشتن کریستال ها می انجامد. همچنین این بار آنیونی بالا، ذراتی را از بارهای آنیونی فیکس شده که در سطح ممبران موجود هستند نیز جدا می کند.
به عبارت دیگر آنتی اسکالانت نوعی حلال است که به منظور پاکسازی و از بین بردن مواد شیمیایی موجود در غشاهای دستگاه تصفیه آب ، که سخت شده اند ، استفاده می شود .ریشه کلمه آنتی اسکالانت ،Scaling و anti scaling می باشد که به معنی پوسته و ضد پوسته شدن یا ضد سخت شدن می باشد .


کاربرد آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس مانند دستگاه آب شیرین کن و دستگاه تصفیه آب دریایی می باشد.
از انجا که به طور طبیعی در آب ورودی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، نمکهای محلول وجود دارد و این نمکها باعث ایجاد رسوب و نهایتا گرفتگی روزنه های ممبرانهای دستگاه تصفیه آب می شود ، لذا استفاده از آنتی اسکالانت یا سایر ترکیبات شیمایی برای حذف و از بین بردن این رسوبات در دستگاه تصفیه آب ضروری به نظر می رسد.به طور عموم ، ترکیباتی مانند کربنات کلسیم ، سولفات کلسیم، سولفات باریم، سولفات استرونیوم و … بر روی غشای ممبرین دستگاه تصفیه آب رسوب میکنند .
عملکرد ماده آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب نحوه عملکرد ماده آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب به این صورت است که از انباشته شدن رسوبات به جا مانده از ترکیبات ذکر شده در بالا جلوگیری نموده و در واقع انباشت این ترکیبات را مختل می نماید.در واقع ، آنتی اسکالانت موجب کاهش یافتن سرعت واکنشهای قلیایی شده و سرعت ته نشین شدن یونهای فلزی که در آب محلول می باشند را نیز کاهش میدهد .
میزان اضافه نمودن آنتی اسکالانت یا همان ماده ضد رسوب زا در دستگاه تصفیه آب بستگی به عوامل متععدی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از نوع چیدمان ممبرانها در دستگاه تصفیه آب ، دمای آب ، میزان خروجی آب ، پی اچ آب و… که اصولا میزان استفاده و افزودن آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب به طور معمول بین یک تا شش پی پی ام می باشد

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.