Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/pars3r/public_html/wp-content/themes/WpShow/header.php on line 26
دستگاه تصفیه آب صنعتی در مرغ داری
دستگاه تصفیه آب صنعتی در مرغ داری
آوریل 30, 2020 0 نظر تصفیه آب , مقاله

دستگاه تصفیه آب صنعتی در مرغ داری


دستگاه تصفیه آب صنعتی در مرغ داریReviewed by Admin8080 on Apr 30Rating: 5.0دستگاه تصفیه آب صنعتی در مرغ داریدستگاه تصفیه آب صنعتی در مرغ داری

دستگاه تصفیه آب مرغداری و دامداری

استفاده از آب شیرین کن ها یا دستگاه تصفیه آب در سالیان اخیر، در مرغداری ها نیز رواج پیدا کرده است. علاوه بر بیماری ها که ممکن است از طریق آب منتقل شود، وجود املاح زیاد در آب، موجب کاهش جذب مواد مغذی در حیوان می شود. از طرف دیگر استفاده از آب تصفیه نشده موجب گرفتگی و رسوب گذاری در لوله ها و تجهیزات نیز می شود که هر کدام هزینه هایی را به مجموعه تحمیل می کند.

 

اهمیت تصفیه آب در صنعت مرغداری

آب یک حلال عمومی محسوب می شود و به همین کیفیت آن تاثیر زیادی بر عملکرد جوجه های گوشتی دارد. عملکرد طیور بستگی زیادی به کیفیت آب دارد. کیفیت پایین آب می تواند در هضم غذا تداخل ایجاد کرده و رشد جوجه ها را تحت تاثیر قرار دهد.چنانچه کل جامدات محلول در آب (TDS) بالا باشد نه تنها اثرات نامطلوب بر متابولیسم جوجه ها خواهد گذاشت بلکه با رسوب گذاری در تجهیزات آب رسانی و نیپل ها (پستانکی ها) باعث خرابی آنها می شود. علاوه بر این سختی آب باعث کاهش راندمان مواد ضدعفونی کننده ، داروها و واکسن ها می شود.

دستگاه تصفیه آب مرغداری و دامداری

دستگاه تصفیه آب مرغداری و دامداری

 

دستگاه تصفیه آب مرغداری با روش اسمز معکوس

در این روش آب با فشار از میان غشایی گذرانده می‌شود که نیترات و سایر مواد معدنی و بسیاری از مواد شیمیایی و میکروارگانیسم‌ها (عمدتاً باکتری‌ها) را حذف می‌کند. نیم تا دو سوم آب پشت این غشا باقی می‌ماند که به عنوان آب پسمانده (Concentrate) دور ریخته می‌شود. می‌توان پسماند خروجی را مجدداً به سیستم بازگرداند تا در مصرف آب صرفه جویی به عمل آید. اگر پسآب خروجی که نیم تا دو سوم آب را تشکیل می‌دهد در یک سیکل چرخشی وارد شود می‌توان راندمان سیستم را افزایش داد.

آب شیرین کن صنعتی در مرغداری

رسیدن آب سالم، برای مرغ‌های گوشتی باعث بهبود فرآیند رشد می گردد.

 

 

تصفیه آب در مرغداری

سدیم و پتاسیم باعث از بین رفتن تعادل بدن مرغ ها، اختلالات جسمی و اسکلتی که در نتیجه منجر به تلفات بالای مرغداری می شود.

از مزایای تصفیه آب در مرغداری می توان به بهره وری بالا، سلامت و رشد هرچه بهتر طیور اشاره نمود.

سیستم تصفیه آب در مرغداری، باعث ایجاد انواع باکتری، قارچ، و افزودنی ها درون لوله‌ها، آبخوری‌ها و منابع آبرسانی می شود و تعمیرات سیستم آبرسانی را جهت بالا بردن کیفیت آب، پیچیده تر می نماید. در یک میلی‌لیتر آب نوشیدنی مرغ، وجود حداکثر تا ۱۰۰۰ باکتری، به عنوان استاندارد میباشد .

کاربرد دستگاه تصفیه آب در مرغداری و دامداری‌ها

برای شیرین سازی آب دامداری‌ها و مرغداری‌هایی که از آب شور رنج می‌برند بهترین و مسمر ثمرترین راه استفاده ازدستگاه تصفیه آب است که این توانایی را دارد که تاحدود ۹۵ درصد املاح آب را اخذ کند وضدعفونی نیز می‌شود.

استفاده از آب تولید شده توسط دستگاه تصفیه آب در مرغداری و دامداری صرفه اقتصادی بالایی دارد و همچنین باعث بالا رفتن راندمان تولید در این مراکز می‌شود.

سیستم تصفیه آب مناسب مرغداری ها

سیستم تصفیه آب مناسب مرغداری ها برای جلوگیری از بروز بیماری ها و افزایش کیفیت محصول استفاده میشود .

در کنار تصفیه آب مرغداری میتوانید از دستگاه پکیج تزریق ازن برای ضدعفونی هوا و جلوگیری از تشکیل ایجاد باکتری

در هوای سالن استفاده کنید که این امر تاثیر بسزایی در کیفیت محصول تولید شده و همچنین سلامتی طیور بهمراه دارد. با توجه به اینکه اکثر سالن های پرورش پرندگان در خارج از محیط های شهری تاسیس میشود و از آنجا که آب برخی از این نواحی فاقد کیفیت مناسب می باشد ما استفاده از یک دستگاه تصفیه آب صنعتی بهمراه سیستم تزریق ازن برای کنترل آب و هوا محیط سالن را به شما پیشنهاد میکنیم

 

آيا دستگاه تصفيه آب براي دامداريها و مرغداريها مناسب هست؟

پرورش دهندگان دام و طيور به خصوص مرغداري‌ها و دامداري‌ها در مناطقي كه دسترسي به آب شيرين سخت است اين مشكل رو به خوبي درك و لمس مي‌كنند.

دام و طيور اگر از آب شور استفاده كنند موجبات هلاكت خود را فراهم كرده‌اند. ضمن اين كه بازدهي توليد در دامداري‌ها و مرغداري‌هايي كه از آب شور استفاده مي‌كنند، به شدت پايين مي‌آيد به همين منظور مي‌بايست از دستگاه تصفيه آب به منظور جداسازي املاح از آب در اين مناطق استفاده كرد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.